dinsdag 9 juni 2009

Zorgtaken

Mevrouw L., B.,

Hier volgt een overzicht van de zorg die ik dringend nodig heb. Alles is goedgekeurd door het CIZ en vooraf besproken met o.a. mevrouw L. van de O..

Ik heb een CIZ-indicatie voor de volgende taken:
1) Persoonlijke verzorging - 4 uur per week
2) Huishoudelijke verzorging - 13 uur per week
3) Dagactiviteit - 6 dagdelen (maak ik voorlopig geen gebruik van)
4) Begeleding individueel - 7 uur per week

5) Hulp bij het huishouden / Huishoudelijk werk - 13 uur per week - via C. - clientnummer 7505397, na herhaald vragen afgesproken dat de O. zorgt dat dit geregeld wordt. Ik verwacht van O. dat ze de deur open doen van mijn kamer als ik er niet ben.

Totaal dus 20 uur zorg per week (plus 13 uur Thuiszorg). Het is dus absoluut bespottelijk om te zeggen dat ik zelfstandig ben en dan maar niks te doen, want deze uren worden door de gemeente aan O. betaald, en als er geen zorg geleverd wordt zal ik contact opnemen met de gemeente om de betalingen aan U te stoppen.

Ikzelf heb al eerder een lijstje gestuurd met wat er ongeveer moet gebeuren, en dat met mevrouw L. besproken, en dat met mevrouw O. besproken, en dat aan mevrouw L. gemaild, maar ik zal het dan nogmaals een vierde maal herhalen.

Zorgtaken wekelijks vast:
- Schoonmaak kamer en badkamer, wc
- Beddengoed verschonen
- Vuilnisbak legen
- Waterkoeler en Senseo bijvullen
- zo nu en dan ramen lappen (als dat nodig is)
- de was, wassen, drogen en in de kast opbergen

Zorgtaken dagelijks vast:
- bed opmaken
- urinaal legen
- afwas in de afwasmachine in de keuken zetten en terugzetten als het klaar is
- maken van ontbijt
- maken van lunch

Zorgtaken los (dwz.op eigen initiatief als geconstateert wordt dat het nodig is)
- Senseo bijvullen - alleen als dat nodig is
- prullenbak legen - alleen als dat nodig is

Binnenkort, als de eerste zorgtaken allemaal goed verlopen, komen daar nog medische taken bij. Ik wil die op dit moment nog niet hebben, omdat eerst de andere zaken geregeld moeten worden. Bovendien ben ik nog in overleg met de revalidatie arts over enkele zaken.

Medische Zorgtaken Binnenkort:
- wondverzorging aan benen, ivm herhalende Erysipelas
- Steunkouzen aan- en uittrekken dagelijks
- TENS: aanbrengen electroden en weer verwijderen een uur later

Het kan zijn dat ik het een ander nog vergeten ben, maar bovenstaande lijst is nog lang niet de 20 uur waar ik recht op heb, dus ik verwacht van het personeel enige flexibiliteit over de invulling van de overige uren.

Tenslotte zijn er nu enkele zaken die met SPOED geregeld moeten worden. Ditmoet met spoed, omdat ik niet normaal kan funktioneren zonder dit:
A) O. moet SNEL C. schoonmaak inschakelen voor de achterstallige schoonmaak van mijn kamer. Totdat C. komt schoonmaken moet de O. dit doen (vandaag weer de wc niet schoongemaakt)
B) Mijn kamerdeur moet gerepaeerd worden, werkt nog steeds niet
C) De gangdeur van de 2e moet van een zender voorzien worden zodat ik die kan openen zonder sleutel (wat nu erg zwaar gaat en mij pijn doet, dus ook hier is haast nodig).
D) De buitendeur moet vandaag gerepareerd worden, zodat ik mijn eigen huis in kan!

Ik hoop dat het nu eindelijk duidelijk is dat ik NIET ZELFSTANDIG woon op de M. en dat ik dus snel mijn zorg krijg zonder daar iedere dag om te moeten zeuren.

Maarten Meulendijks

---

11 uur: reactie

Geachte heer Meulendijks,
Uit uw mail constateer ik dat zaken niet lopen zoals het zou moeten.
U mag en kunt ervan uit gaan dat ik dit ga oppakken, vriendelijke groet M.B., Manager

Geen opmerkingen:

Een reactie posten