dinsdag 7 juli 2009

Veranderingen

Wat moet er veranderen?
(in volstrekt willekeurige volgorde)


beide
- eten: er wordt totaal geen rekening gehouden met wij willen eten als broodmaaltijden. Er worden dingen gekocht die niemand eet, en ons wordt niks gevraagd. Wij willen daarbij betrokken worden.
- wij willen niet behandeld worden als geestelijk gehandicapten
- deuren: deuren werken niet, blijven hangen en leveren nu al maanden frustraties, moet onmiddellijk veranderen/gerepareerd worden
- bel: wij hebben nog steeds geen voordeurbel. Axel al sinds oktober niet!
- remote 50 funkties: wij zouden via ergo een afstandsbediening krijgen voor o.a. De lift, waar blijft die?
- nare sfeer: er heerst een hele nare sfeer in de M., doe hier iets aan!
- verandering van houding: wij zijn het zat dat het personeel de hele tijd een houding heeft alsof zij de baas zijn. Ozeura is NIET de baas. WIJ zijn de baas. Het personeel is in onze dienst en moet rekening houden met ons en naar in luisteren.
- meer rekening houden met bewoners / vragen wat ze willen: zie vorige punt.
- Chagerijnige koppen moeten verdwijnen of vrolijker worden: het personeel moet niet steeds de indruk geven dat ze nergens zin in hebben.

maarten
- dagelijkse zorg taken moeten worden uitgevoerd zonder daar iedere dag om te hoeven vragen
- wekelijkse zorg taken uitgevoerd hebben zonder daar steeds om te hoeven vragen
- mijn deurknop moet geprogrammeerd worden - 10.07.09 geregeld
- reparaties moeten een worden uitgevoerd
- tv in de woonkamer van 2 hoog moet worden aangesloten (7.7.9: inmiddels geregeld)
- mijn naam moet gezuiverd worden. De afgelopen maanden ben ik meerdere malen onterecht beschuldigd van o.a. Sexuele intimidatie en mishandeling. Dit moet recht gezet worden naar het personeel toe.
- politie aanklacht moet worden ingetrokken

axel
- niet lastig gevallen worden met andermans problemen (bv. de overbuurvrouw): dus niet voor zijn deur gaan staan schreeuwen de hele nacht e.d.
- serieuser nemen, ik wil dat het personeel mij eens gelooft als ik wat zeg en niet steeds denkt dat ze alles beter weten
- niet steeds standaard zorg taken vragen – eigen initiatief zorgverlener: waarom moet ik steeds weer vragen of bv. mijn tanden gepoetst kunnen worden, dat de klos in de stoel moet, dat ik naar achter moet zitten, enz enz enz.
- overdracht: het is bespottelijk dat er 24 uurs zorg wordt aangeboden, maar in praktijk daar vele uren afgaan omdat men in overdracht zit. Het is onacceptabel dat ik op bepaalde tijden niet naar bed kan omdat he personeel nog een uur zit te kletsen elders.
- snellere aktie bij medaillon-hulp-vraag: ik kan moeilijks slikken. Toen ik afgelopen weekend braakneigingen had en iemand op mijn hulpknop drukte omdat dit HEEL gevaarlijk kan zijn, had er meteen iemand moeten komen! De week ervoor heb ik een half uur moeten wachten om mijn jas aan te kunnen trekken. Moet afgelopen zijn. Personeelstekort mag niet mijn probleem worden!
- rolstoel schoonmaken: personeel moet meer aandacht besteden aan mijn rolstoel, meer weten over hoe die aan te sluiten, en ook regelmatig schoonmaken bv. Mijn werkblad moet dagelijks schoongemaakt worden, zonder daar dagelijks om te vragen!
- Urineflessen en uribag sneller legen: personeel leegt nooit uribag en vergeet vaak de flessen in de badkamer, waardoor het gaat stinken
- W. reparatie aanvraag nu eens uitvoeren (al 2 x maal beloofd)
- extra deurknoppen bij bed en wc: personeel laat mij regelmatig achter zonder knoppen zodat ik de deur niet meer kan open doen.
- beter letten op lichten/rolstoel aansluiten enz snachts: personeel moet beter letten op het uitdoen van lichten in de kamer 's nachts, en het goed aansluiten van de rolstoel op de lader. Dit gaat te vaak mis, en dat is voor mij een ramp.
- respectvol omgaan met kleding: kleding is gekrompen, door elkaar gehaald met andermans kleding en wordt ingeruimd terwijl ik nog lig te slapen.


07.07.09 AANVULLING
- er moet een zender/ontvanger geplaatst worden op de gangdeur van 2 hoog, zodat die ook draadloos te openen is. - gebeurd op 10.07
- Er mag NOOIT meer een orthopedische schoen van Axel snachts tussen de deur gezet worden!
- Er moet wat gedaan worden aan de absurde hitte in het gebouw, ongezond!
- Er moet wat gedaan worden aan de spinnenplaag, ongezond!
- Wij willen graag KOUD water uit de kraan, nu is dat altijd warm ongezond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten