zaterdag 20 juni 2009

Politie

Ja en nu is het uit de hand gelopen, daar zit ik nou mooi mee.

G. heeft een aanklacht tegen mij ingediend bij de politie wegens
mishandeling. Werkelijk te absurd voor woorden en schandalig dat ik zo
behandeld word. Dit gaat allemaal ten koste van mijn zorg en mijn
gezondheid (ik heb al last van hoge bloeddruk, slik daar zware medicatie
voor, dus als ik binnenkort dood neerval is dat geen verrassing).

Voor alle duidelijkheid: er is GEEN sprake van mishandeling. Ik heb G.
drie keer gevraagd de kamer te verlaten, dat deed ze niet, zelfs R.
hielp met tegen de deur aanduwen, en als G. zich bezeert heeft tijdens
het duwen tegen onze deur, dan is dat haar eigen schuld, en ik vind het
schandalig dat de politie daarvoor wordt ingeschakeld en dat er een
aanklacht tegen mij wordt ingediend.

Voor de informatie: A. en ik hebben een ralatie samen, ik heb de sleutel
van zijn kamer. Het was dan wel de kamer van A., maar ik ben niet zomaar
iemand die de zorg verstoort. Daarnaast geef ik A. heel vaak zijn
medicatie als de zorgveleners het bv. weer eens vergeten (wat vaak
gebeurt). Dus als ik gewoon tegen G. zeg dat ik A. de medicatie wel
geef, en zij luistert niet en houdt geen rekening met ons (zoals altijd)
en mij weg wil duwen en doorlopen, en dat ik dan een paar keer achter
elkaar haar dringend verzoek de kamer te verlaten wat ze weigert, dan is
dat in mijn ogen gewoon huisvredebreuk van G.. Ik zou dus een aanklacht
tegen haar moeten indienen, maar zo kinderachtig ben ik niet.

Ik weet niet precies wat ik hiermee moet. Maar dat dit te ver gaat is
duidelijk. Ik zal even moeten nadenken over hoe we nu verder moeten, maar
dit gaat niet langer.

We hebben nu twee concrete problemen die deze week opgelost moeten worden:
1) De onterechte aanklacht van G.. Ik wil dat ze de aanlacht intrekt en
mijn naam zuivert. Iemand anders de schuld geven van je eigen
stomzinnighied is zeer kwalijk.
2) Er wordt door bijna al het persneel niet naar ons eluistert, geen
rekening met ons gehouden. WIJ bepalen wat er gaat gebeuren, niet de
zorgverleners. De zorgveleners zijn in dienst van ons, en het is ZEER
kwalijk dat ze hier de hele tijd lopen te doen alsof zij de baas zijn. Als
ze dan ook nog je kamer in proberen te duwen als ze geweigerd zijn, in een
kamer die onder huurcontract staat van Y., NIET van O., dan gaat dat
echt te ver. WIJ betalen, dus WIJ bepalen wat er gebeurt. Dat MOET deze
wee duidelijk gecomuniceerd worden naar het personeel.

Maarten Meulendijks

Geen opmerkingen:

Een reactie posten