maandag 8 juni 2009

Geen Thuiszorg

Dag Meneer Meulendijks,

We mogen niet regelen voor u,omdat u bent zelfstandig dus als u Thuiszorg wil hebben u kan zelf regelen,met bed verschoonen en afval zak leeg maken die kunnen we doen maar de Thuiszorg moet u zelf regelen volgens de leiding.

Groeten ,

G.


---


Mevrouw L.,


Ik vind dit meer dan schandalig. En wel om twee redenen.


1) Ik heb aan de O. MEERDERE malen gevraagd, en dat kan ik bewijzen (!) of ik zelf de Thuiszorg schoonmaak moest regelen of niet. De O. heeft mij gezegd: NEE, U hoeft dit NIET teregelen, wij doen dat voor U. Daarom heb ik niets gedaan. Nu woon ik hier meer dan twee weken, zonder schoonmaak,en dan zegt U ineens: U moet het zelf doen? Ik vind dit schandalig en heel erg kwalijk.


2) Ik ben NIET zelfstandig! Waar haalt U die informatie vandaan? Waarom denkt U dat ik op de M. ben komen wonen? Omdat ik NIET meer zelfstandig KAN wonen en meer zorg nodig heb. Ik moet bedelen om een beetje zorg, krijg constant problemen met het personeel. En dat alles omdat ze mij geen zorg willen verlenen. Zorg die ik zo dringend nodig heb dat ik op de M. ben komen wonen, een huis met 24 uurs zorg!

Ik krijg na twee weken wonen op de M. heel sterk de indruk dat ik net zo goed niet had kunnen verhuizen, omdat ik in mijn oude huis net zo weinig zorg kreeg als hier. Nogmaals: ik ben niet op de M. komen wonen voor mijn plezier, maar omdat ik ZORG nodig heb. Sterker nog: ik MAG niet eens op de M. als mijn CIZ indicatie voor zorg niet zwaar genoeg is (maar dat is mijn indicatie wel).


dus,


1) Ik EIS dat U voor mij Thuiszorg hulp gaat regelen. En SNEL, want mijn huis wordt met de dag viezer. De tijden waarop de Thuiszorg moet komen maken mij niets uit, want ik blijf er NIET voor thuis. De M. is een tehuis met 24 uurs personeel die voor mij de deur kan open doen en een reservesleutel heeft van mijn deur. Ik hoor dus van U wanneer de schoonmaak hulp komt. Het aantal uren dat ik recht heb op Thuiszorg zorg kunt U lezen in mijn CIZ indicatie.

Mevrouw O. heeft toegezegd dat het personeel van de . de schoonmaak taken tijdelijk uitvoeren tot de Thuiszorg is geregeld. Daarom eis ik dat dit nu eindelijk eens gebeurt. Ik krijg steeds te horen dat het hun taak niet is, of dat ze er gewoon geen zin in hebben en ik wordt daar de dupe van. Onacceptabel.


2) Ik zal een lijst maken van taken die door het M. personeel moet worden uitgevoerd, zoals de was, de afwas, het opmaken bed, legen urinaal, de was, lakens verschonen en binnenkort ook medische taken als: wondverzorging, steunkouzen, en TENS assistentie. Hiervoor heb ik een genoeg uren indicatie van het CIZ, en ik ben verplicht dat af te nemen bij de O., dus U zult dat moeten doen.


3) Ik ben de nare sfeer die op de M. heerst de afgelopen dagen meer dan zat. Ik wil dat het O. personeel zich normaal gedraagt en niet zo loopt te zeuren constant. Niets schijnt te kunnen zonder chagerijnige opmerking of commentaar. Als het personeel het er niet mee eens is, en niet normaal wil doen, laat ze dan hun mond houden. Dus gewoon aardig doen of mond houden. Ik woon hier, ik heb zorg nodig, en ik wil niet de hele tijd de indruk krijgen dat ik niet welkom ben.


Het is zo erg. Maanden lang vraag ik waar mijn zorgplan blijft, steeds weer gezeur van O., steeds weer problemen, afspraken die niet nagekomen worden, vertragingen enz. Kom ik eindelijk op de M., blijkt mijn huis HEEL smerig te zijn, hele nare binnenkomer. De deuren werken niet (en twee weken later NOG steeds niet). En nou blijk ik ook nog eens geen zorg te krijgen, en geen schoonmaak. In wat voor een elende ben ik terecht gekomen?


Ik heb o.a. last van hoge bloeddruk en stress, dus reken maar op NOG meer zorg binnenkort, want ik wordt ziek van de M.


Maarten Meulendijks

Geen opmerkingen:

Een reactie posten