woensdag 22 juli 2009

Woensdag 22 juli 2009

Ik moet bekennen: sinds de aftekenlijst er is, gaat het stukken beter. Alle dagtaken worden bij mij iedere dag uitgevoerd, zonder erg veel gezeur. En nu heeft men ook ineens iedere dag een sleutel bij zich, waar men vorige weken zeurde dat men er niet in kon.

Maar er zijn nog wel wat problemen. Lastige problemen. Ik ben geheel aan het instorten van de afgelopen maanden drukte, en ik ben ziekerig geweest (Hollandse griep). Daardoor werd ik (net als in mijn vorige huis) geconfronteerd met een aantal vervelende punten die eigenlijk opgelost moeten worden.
1) De Thuiszorg. Ik moet drie keer per week vroeg opstaan omdat de Thuiszorg dan mijn huis komt schoonmaken. Als ik ziek ben is dat heel vervelend.
2) Ik doe nog steeds teveel zelf. Personeel is werkelijk te dom om iets te vragen.
3) Ik moet zelf een paar keer per week boodschappen doen, wat me teveel is.
4) Ik moet meerdere malen per dag zelf eten klaar maken, wat niet de bedoeling was.

Probleem met het eten in de M. is:
- te eenzijdig, saai, ongezond om steeds hetzelfde te eten
- ongezond en onsmakelijk diepvriesbrood
- geen aanpassingen aan mijn dieet (light kaas e.d.)
- alleen koffie MET cafeine (ik mag alleen cafeinevrije koffie drinken)
- avondeten is gewoon TE slecht, TE ongezond en TE eenzijdig (altijd aardappelen)
- om 17 uur avondeten is ongezond en wil ik niet, maar het personeel is te dom om 1 maaltijd apart op te warmen.

Tenslotte: voorlopig klaag ik niet over de aftekenlijst, maar hoe kan ik die controleren? Men kan wel alles aankruisen als gedaan, zonder het werkelijk te doen. Zolang het goed gaat zal ik daar veder niet over klagen, maar zodra er problemen komen, moet er een ander systeem van controle bedacht worden.

Ik moet hier even over nadenken en overleggen met woonbegeleding en evv-er.

P.S. Ik was er tot nu toe te moe voor, maar zoals ik al gemeld heb aan manager B. heb ik zojuist een melding gemaakt bij de inspectie over de zorg hier in huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten